מנהל חבל הירדן - יוסי שמעיה

חבל הירדן

הצלחה במבדקי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות

 
ד"ר רם פורת, מנהל יחידת המעבדות ואגן ההיקוות

בחודשים דצמבר 2017 וינואר 2018 השתתפו עובדי המעבדה המרכזית והמעבדות השלוחות במבדקי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות לפי תקן ISO 17025 למעבדות ועברו את המבדקים בהצלחה רבה.
בהכנות למבדקי ההסמכה השתתפו כל עובדי המעבדות. הפעילות כללה בין היתר כתיבה ותיקוף של שיטות מעבדה מתקדמות הנגזרות מתקנות מי השתייה ומתקנות נוספות, ביצוע מבדקי איכות פנימיים חודשיים של עובדים בתוך ובין מעבדות,  מבחני PT (Proficiency Tests) פנימיים וחיצוניים שבהם נבדקים מדגמים "נעלמים" לבחינת דיוק והדירות תוצאות הבדיקות, ועוד.

את פעילות ההכנה של כל מעבדות החברה למבדקי ההסמכה ריכזו הכימאית הארצית, הבקטריולוגית הארצית ומנהלת האיכות מיחידת המעבדה המרכזית, ומנהלות המעבדות השלוחות במרחבים. בנוסף, הוכנסו במהלך השנה ע"י צוותי המחלקות הכימיות, הבקטריולוגיות והביולוגיות במעבדה המרכזית שיטות בדיקה וטכנולוגיות ניטור חדשות.

עבודות ההכנה הרבות למבדקי ההסמכה השנה התווספו לעבודה היום יומית המקצועית והמסורה של מנהלי המחלקות ועובדי המעבדות.

ההצלחה במבדקים אפשרה קבלת תעודת חידוש ההסמכה והמשך ההכרה של משרד הבריאות במעבדות מקורות.

 

 

 


 

ביקור שרת המים של דרום סודאן באתר ספיר, חבל הירדן - מכתב תודה


אמנון שלום,
 
 
רציתי להודות לך על הסיור המרתק שערכת עבורנו אתמול באתר השאיבה ספיר. שרת המים של דרום סודאן התרשמה מאד מהמתקן ואתה גוללת את המורכבות של הפרויקט כולו בצורה מקצועית ומרתקת.
 
כישראלים, הכנרת עבורנו הינה אתר חשוב ומרכזי. גם בדרום סודאן הרחוקה אנשים מסתכלים על הימה הזו בעיניים בורקות. אני יודע שבהמשך לביקור אתמול  צפויים לנו שיתופי פעולה על הדרום סודאנים. 
 
אני שב ומודה על הזמן שהקדשת והגישה המארחת שהפגנת לאורך כל הסיור.
 
 
בברכה
 
 
חנן גודר

 

 

 


לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה