"מקורות" נכנסת לשוק תשתיות המים בהודו

"מקורות" נכנסת לשוק תשתיות המים בהודו


חברת "מקורות" חתמה על הסכם ראשון מסוגו עם מדינת מהארשטרה (Maharashtra) שבהודו, לביצוע תוכנית-אב לאספקת מים באזור מהרטוודה (Marathwada).

אזור מהרטוודה משתרע על כ-60,00 קמ"ר, אזור יבש חסית עם ממוצע גשמים שנתי הנע בין 200 ל-500 מ"מ. ביצוע תוכנית האב יארך כשנתיים והתוכנית תיתן פתרון לאספקת המים לכל המגזרים, עם קדימות ועדיפות גבוהה לצריכה ביתית.
את חברת 'מקורות' ייצג בטקס החתימה יו"ר החברה, מרדכי מרדכי, והשתתפו בו גם השר לאספקת מים ותברואה של מדינת מהארשטרה, מר בבנראו לוניקר (Babanrao Lonikar), שר החקלאות של מדינת מהארשטרה ונציגים בכירים מחברת המים של מהראשטרה (Maharashtra Jeevan Pradikaran) וכן קונסול ישראל במומבאי, יעקב פינקלשטיין. על פי מקורות מקומיים זהו ההסכם הראשון שנחתם בין מדינת ישראל להודו, שאינו מתחום הביטחון ושני הצדדים מקווים שהסכם זה יסלול את הדרך להסכמים נוספים.
במהלך הטקס הודה היו״ר מרדכי לממשלת מדינת מהארשטרה על בחירתה בחברת 'מקורות' לביצוע תוכנית האב למשק המים במדינה. זהו הפרויקט הראשון, בהיקף כזה, של 'מקורות' בהודו והוא משקף את מעמדה העולמי של מקורות. ב- 80 שנות פעילותה 'מקורות' חרתה על דגלה שאיפה למצוינות ואני משוכנע שנביא להודו את עושר הידע והניסיון שלנו. הפרויקט לאספקת מים ותברואה במהארשטרה יאפשר לממשלה המקומית להמשיך לצמוח ולטפח עוד פרויקטים גדולים ומפוארים, שיתנו מענה כולל לרווחת תושבי המדינה.
הפרויקט  של 'מקורות' בהודו הוא תוצאה של היחסים העסקיים והכלכליים המתהדקים בין ישראל להודו, כפי שבאו לידי ביטוי גם בביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בישראל בחודש יולי 2017 ובביקור הגומלין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהודו בחודש ינואר השנה. אחד הנושאים המרכזיים בביקורו של מודי בישראל היה שיתוף הפעולה והידוק הקשרים בין שתי המדינות בתחומי חדשנות, חקלאות ומים. בביקור הגומלין של ראש הממשלה נתניהו בהודו נחתמו הסכמים חשובים להשקעות הדדיות, וכאמור פרויקט המים הוא סנונית הראשונה של הסכמים אלה.
יו״ר מקורות הוסיף ואמר: ״הצלחתנו הגדולה ביותר היא התשתית התכנונית ומבנה משק המים שהקמנו. הבסיס הטכנולוגי של 'מקורות' רחב ואיתן וניתן לבנות עליו עוד 'קומות' ופרויקטים רבים, ארוכי טווח, ולנצל באופן מושכל את המשאב החשוב והבסיסי כל כך - מים."
יו"ר מקורות פנה לשר ההודי ואמר כי הוא סמוך ובטוח שההתקשרות עם חברת 'מקורות' תוכיח שהמוצר והשירות שהיא מספקת יוכיח את עצמם כטובים ביותר, וכי זו תהיה תחילתו של שיתוף פעולה ארוך טווח בין 'מקורות' לחברות מים נוספות בהודו. מרדכי מרדכי הודה גם לשותפים של מקורות בפרויקט - חברת 'סשה' – וציין כי שיתוף הפעולה ביניהן מוציא את המיטב מכל פרויקט, מאתגר ככל שיהיה.

 

לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה