מנהלת מערך תקשורת, הסברה ודוברות - רות רנרט

דבר הדוברות

עובדים יקרים,


ימי האביב שלנו טעונים חגים, סמלים וימי זיכרון מכוננים בתולדות העם והתחדשותו בארץ ישראל. פסח, יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות ויום ירושלים. המסרים החוזרים ועולים בימים האלה הם של יציאה מעבדות לחירות, משעבוד לגאולה ומהריסות לתקומה. כולם מגולמים בנס הגדול והעצום של הקמת מדינת ישראל.
בנס התקומה משולבים גם מעשי ידי אדם, מנהיגים, אנשים בעלי חזון, אזרחים חדורי שליחות ומפעלים של ארגונים. בהקשר זה רבות דובר ונכתב על חלקה של חברתנו ״מקורות״ במעשי התקומה והגשמת החזון הציוני וההתיישבות בארץ.

ממש בימים אלה מצאתי סמליות רבה בביקורו של קנצלר אוסטריה בישראל במהלך אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הקנצלר, כריסטיאן קרן, הצהיר על הצורך לשמור על הזיכרון החי למען הדורות הבאים.
לאחר הטקסים ביקר הקנצלר באתר ההקמה של מערכת המים החמישית לירושלים – בעבודות כריית המנהרה בחלקו המזרחי של הפרויקט, בצומת אשתאול. על כריית המנהרה מופקדת חברה אוסטרית.
הרבה מים טיפסו בצינורות מן השפלה להרי ירושלים מאז ימי המצור על העיר במלחמת העצמאות. זה קרה הודות לארבעת מפעלי המים של "מקורות", שאפשרו את תנופת ההתיישבות בעיר והבטיחו את ביטחונה של ירושלים.
הקו הראשון הונח בזמן המנדט הבריטי, בימי המצור. הקו השני נסלל בתחילת שנות ה-50', כדי לתת מענה לתנופת הפיתוח וההתיישבות בבירה. עם התרחבות העיר הונח ב-1979 הקו השלישי המקביל לקו השני, וב-1994 נחנכה מערכת הקו הרביעי לירושלים, כגיבוי למערכות הקיימות.
"המערכת החמישית לירושלים", שמקימה "מקורות" כחלק מ'המוביל הארצי החדש', היא פרויקט תשתית לאומי שיאפשר עמידה ביעדי אספקת המים לירושלים הבירה וסביבותיה בעשרות השנים הבאות.
כדי לשמור ככל האפשר על נופי ירושלים ועל הסביבה הטבעית הוחלט להעביר חלקים מקו המים במנהרה באורך 13 ק"מ ובקוטר 3.5 מטרים, שבה יוזרמו מים בלחץ מכיסלון לעין כרם. זו במנהרה ראשונה מסוגה בישראל וייחודית בעולם כולו וכאמור שותפה לבנייתה חברה הנדסית אוסטרית.
אני רואה בכך סגירת מעגל מרגשת, בכול היבטי החיים, כולל בהיבט המשקף בהכרח את החיים – משאב המים.

 

                                                                                       
חג עצמאות שמח,
רות רנרט




לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה